WOMEN Inc. roept vrouwen op mee te doen aan ‘IK BEN ER EVEN NIET’

Door: SharePower - Charlotte van Dijk-Pieters
Geplaatst op: donderdag 23 april 2015

Wie helpt met delen? Ludiek sociaal experiment op 1 mei moet voorkomen dat extra zorgdruk automatisch bij vrouwen terecht komt.
WOMEN Inc. lanceert vandaag de campagne ‘IK BEN ER EVEN NIET’ om een doorbraak te realiseren in de verdeling van werk en zorg, waarbij vrouwen automatisch meer zorg op zich
nemen. “Wij zien deze rolverdeling als één van de belangrijkste redenen dat slechts 53 procent van de Nederlandse vrouwen economisch zelfstandig is. WOMEN Inc. wil dat vrouwen bewust zijn van de financiële consequenties van hun keuzes”, zegt directeur Jannet Vaessen. Met de campagne ‘IK BEN ER EVEN NIET’ vraagt WOMEN Inc. vrouwen op 1 mei a.s. hun zorgtaken aan anderen over te laten.

Zorgvraag neemt toe

Vrouwen besteden al twee keer zoveel uren aan zorg als mannen en dat is al 15 jaar onveranderd. Door de komst van de participatiesamenleving komt er alleen maar meer zorg aan. Directeur van het Sociaal Cultureel Planbureau Kim Putters onderstreept dat door de extra zorgdruk de scheve
verdeling van zorg tussen mannen en vrouwen alleen maar toeneemt: “Dan stagneert niet alleen de emancipatie, maar wordt er ook geen moderne participatiesamenleving gerealiseerd.”

Campagne ‘IK BEN ER EVEN NIET’

Met de publiekscampagne ‘IK BEN ER EVEN NIET’ worden vrouwen opgeroepen 1 mei a.s. stil te staan bij hun ideale zorg- en werkverdeling en hun zorgtaken een dag aan anderen over te laten.
Hiermee wil WOMEN Inc. bij hen én hun omgeving een doorbraak creëren zodat de zorg niet automatisch bij vrouwen terecht komt.
WOMEN Inc. komt daarnaast met gerichte acties richting mannen, werkgevers en overheid door samenwerkingen aan te gaan met partners als VNO-NCW, AWVN, eMANcipator en SER. Het doel van de campagne ‘IK BEN ER EVEN NIET’ is om gezamenlijk te komen tot een nieuwe verdeling van
zorg- en werk, met het oog op de toekomst.







     


Reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.



Naam


Email


Uw reactie