De tijd van bewustwording creëren is voorbij.

Door: SharePower - Heidy Amory
Geplaatst op: maandag 24 oktober 2022

+ De tijd van bewustwording creëren is voorbij.

Zaterdag 19 november 09:30 - 12:00

Roermond

In het kader van de wereldwijde campagne Orange the World, stop geweld tegen vrouwen, nodigen wij jullie van harte uit voor een debat op zaterdagochtend 19 november in Foroxity Filmarena Roermond. De clubs van Soroptimisten en Zonta uit Midden- en Zuid-Limburg, samen met maatschappelijke vrouwenorganisatie SharePower, organiseren deze ochtend die je niet mag missen. Onder leiding van een betrokken gespreksleider gaan de deelnemers samen met het publiek in gesprek en zoeken naar mogelijkheden om geweld tegen vrouwen zoveel mogelijk te voorkomen.
Aan het debat nemen personen deel die via hun maatschappelijke positie het verschil maken. Dit zijn onder meer een ervaringsdeskundige, een coördinator van het responsteam Centrum Seksueel Geweld en een deskundige op het gebied van straatintimidatie. Andere debatdeelnemers belichten het thema vanuit de rol die mannen hebben in het tegengaan van geweld tegen vrouwen en meisjes. Een docent en een leerlinge gaan in op bewust wording in het onderwijs en ook komt aan bod hoe we grensoverschrijdend gedrag in de (top)sport aanpakken. Verder neemt een vertegenwoordiger van Veilig Thuis deel aan het debat en wethouder Marianne Smitsmans (gemeente Roermond) verzorgt een algemene inleiding op het thema. Het belooft een boeiend debat te worden.

De tijd van bewustwording creëren is voorbij. Het is tijd om in actie te komen en hopelijk krijgen we antwoord op de vraag ‘Wat kan IK doen om geweld tegen vrouwen tegen te gaan?’ Word ook onderdeel van de oplossing!
Ontvangst: 9.30 uur Debat: 10:00 - 12:00 uur Kosten: € 5 (incl.koffie en lekkernij)

MELD JE AAN VOOR HET DEBAT “IK VOORKOM GEWELD TEGEN VROUWEN”

Mede mogelijk gemaakt door de Provincie Limburg




Wanneer: 19.11.2022 om 10:00u
Meer informatie: foroxity.nl
Locatie: Roermond
Kosten: 5,-
Aanmelden: Aanmelden




     


Reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.



Naam


Email


Uw reactie